Kto może skorzystać z ubezpieczenia ?
Z oferty ubezpieczeniowej może skorzystać członek Stowarzyszenia, niezależnie od miejsca zamieszkania. Dodatkowym atutem tej oferty jest łatwość załatwienia wszystkich formalności dotyczące między innymi świadczeń w czym pomagają osoby prowadzące obsługę ubezpieczenia.
Czy można posiadać wiecej niż jedno ubezpieczenie na życie?
W przypadku ubezpieczeń na życie można posiadać nieograniczoną ilość polis, zarówno w jednym, jak i w wielu towarzystwach ubezpieczeniowych.
Po jakim czasie nowoprzyjęty członek Stowarzyszenia musi się ubezpieczyć?
Nowoprzyjęci członkowie Stowarzyszenia mają 3 miesiące czasu na skorzystanie z oferty ubezpieczeniowej.
Czy istnieje okres karencji?
Dla tego typu ubezpieczenia, jaki oferuje Stowarzyszenie, dla nowych członków okres karencji występuje, a wynosi on 6 miesięcy (w tym 9 miesięcy na urodzenie dziecka).
Jaki jest termin opłacania składek?
Aby nie utracić ochrony ubezpieczoniowej należy wpłacać składki na konto Stowarzyszenia do 10 dnia każdego miesiąca.
Gdzie można opłacić składkę?
Najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie w banku, w którym posiada się konto, przelewu zdefiniowanego. Jest to przelew, który wykonwany jest co miesiąc o stałej porze. Wpłaty składki można dokonać w siedzibie banku (wiąże się to z opłaceniem prowizji), na poczcie (również w tym przypadku należy uiścić dodatkową opłatę), lub na miejscu w siedzibie Stowarzyszenia.
Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania świadczeń?
W zależności od przypadku wymagany jest odpowiedni komplet dokumentów:
Zgon ubezpieczonego- zgłoszenie zgonu
- akt zgonu (oryginał do wglądu)
- deklaracja przystąpienia do ubezpieczenia
- dowód osobisty uposażonego
- karta zgonu lub zaświadczenie o przyczynie zgonu (karta informacyjna ze szpitala)
- postanowienie prokuratury notatka z policji do zgonu wskutek NW
Zgon "rodzica"- zgłoszenie zgonu
- deklaracja przystąpienia do ubezpieczenia
- akt zgonu (oryginał do wglądu)
- dowód osobisty
- postanowienie prokuratury notatka z policji do zgonu wskutek NW
Zgon "teściowie"- zgłoszenie zgonu
- deklaracja przystąpienia do ubezpieczenia
- akt zgonu (oryginał do wglądu)
- dowód osobisty ubezpieczonego
- akt małżeństwa wydany po dacie zgonu (aktualny)
- postanowienie prokuratury notatka z policji do zgonu wskutek NW
Urodzenie dziecka- zgłoszenie urodzenia
- deklaracja przystąpienia do ubezpieczenia
- dowód osobisty
- akt urodzenia (oryginał do wglądu)
Nieszczęśliwy wypadek- zgłoszenie NW
- deklaracja przystąpienia do ubezpieczenia
- dokumentacja lecznicza:
- zaświadczenie o zakończeniu leczenia
- Karta informacyjna z Pogotowia - jeśli była udzielana pierwsza pomoc
- Karta informacyjna ze szpitala - jeśli był pobyt
- dowód osobisty
- protokół BHP - jeśli wypadek w pracy
- oświadczenie o stanie trzeźwości składane w jednostce zakładu ubezpieczeń lub potwierdzone za zgodność
- notatka z policji - wypadek komunikacyjny - pobicie
Czy muszę mieszkać w Lublinie, żeby skorzystać z oferty ubezpieczeniowej Stwoarzyszenia?
Z oferty ubezpieczeniowej może skorzystać każdy mieszkaniec Polski, niezależnie od miejsca zamieszkania. Dodatkowym atutem tej oferty jest to, że wszelkie formalności dotyczące między innymi świadczeń można załatwić w każdej miejscowości, w której znajduje się placówka PZU Życie.